ATKALIEMIESOŠANĀS LIKUMS. 11. daļa

Turpinājums no: ATKALIEMIESOŠANĀS LIKUMS. 10. daļa

Nikolaja Rēriha glezna “Zobena kaldināšana.
Nībelungs”, 1925

Aleksandrs Klizovskis

Grāmatas “Jaunā Laikmeta pasaules izpratnes pamati” autors


Izslēdzot no savas ticības reinkarnācijas doktrīnu, šolaiku pasaule ir zaudējusi savas labākās cerības un mierinājumu, atņēmusi savai dzīvei jēgu un savam Dievam taisnīgumu, jo nevienlīdzība, kas valda pasaulē, ir dzīvības evolūcija, nepieciešams nosacījums. Ne zinātne, ne filozofija, ne reliģija tam nekad nav varējusi dot apmierinošu izskaidrojumu, vienmēr izsaukusi kurnēšanu pet Dievu un žēlošanos par likteņa netaisnību. Reinkarnācijas doktrīnas atzīšana darīs galu nepamatotai cilvēku kurnēšanai un bezjēdzīgām žēlabām par to, kas īstenībā ir tikai cilvēka neizpratne. Ja bezcerīga pasaules uzskata vietā, kas pilns bezjēdzīgiem atgadījumiem un tādām pērlēm kā mūžīgas mokas par vienas dzīves nodarījumiem, tiek piedāvāta bezgalīga priecīga esamība, kuras veidotājs ir pats cilvēks, tad šķiet, ka tiešām vērts pieņemt visu izskaidrojošo un mums visu sniedzošo pasaules uzskatu. Bet cilvēki baidās zaudēt tās problemātiskās iespējas gūt Dieva valstību, kādas apsola vecās pasaulizpratnes piekritēji, un ir gatavi drīzāk iet bojā ar veco, nekā glābties ar jauno izpratni.

Patiešām, skeptiķi nevar izmainīt ar pierādījumiem un cenšanos pārliecināt. Skepticisms ir sevišķa slimība, tā ir psihoze, kura ar prāta slēdzieniem un pierādījumiem nav ārstējama. Te vajadzīgs cits ārstniecības veids – ar “baļķi pa pakausi”, kā tas teikts nākamajā Agni Jogas paragrāfā.

“Jūs bieži jautājat, kā savienot šo prieku ar to, ka saskarsme ar cilvēkiem nerada prieku. Protams, katrs Skolotājs priecājas par tālo pasauļu bezrobežīgo daili un mokās par divkājaiņu derdzīgo trulumu. Vai tad viņiem var dot tālo pasauļu atslēgas? Pēc akmenssmagā truluma viņi vēl pārdzīvos šaubu indīgās gļotas un iedomības briesmas. Tad nāks baļķa belziens pa pakausi, un, novēlušies pa kāpnēm, gliemeži sapņos pielipināties kaut vai pie zemākā pakāpiena. No šī cilvēka gara kūleņošanas varētu salīmēt pamācošu bērna rotaļlietu. Tiesa gan, gliemeži pie sava pakāpiena turas ciešāk. Turklāt gliemeži neizraisa nejēdzīgus karus.” (Agni Joga, 26.)

Pabeidzot nodaļu par atkaliemiesošanos, nepieciešams mazliet apgaismot atkaliemiesošanās sākumu, to noslēpumaino un cilvēkus biedējošo stāvokli, ko sauc par nāvi.

“Reliģija saka: pie tēviem ejošais paliks kopā ar viņiem; pie Eņģeļiem ejošais paliks kopā ar Viņiem; pie Dieva ejošais paliks kopā ar Viņu. Tātad sev tālāku kustību nospraudušais saņems labāko. Tātad labākie ceļavārdi no zemes projām ejošajam būs – steidzies neatskatīdamies.

Bet kā tad ar tuviniekiem? Jo augstāk tu nokļūsi, jo labāk un tuvāk saskatīsi viņus. Protams, pie pēdējiem tuviniekiem parasti aizkavējas, tāpēc astrālās sfēras samazināšanās atkarīga no pareizas sadarbības.

Jo augstāk, jo patīkamāka ir uzturēšanās, un uz mentāla robežas gars var atpūsties, jo tur tas jau pakļauts augstām pievilksmēm. Taču ir apzināti jātiek garām zemākajiem slāņiem. Apziņas sprādzienam jāaizsviež gara lādiņš cik iespējams tālu. Tāpēc tik svarīgs ir pārejas mirklis, lai aizraidītu sevi uz augstākiem slāņiem. Ļoti grūti vēlāk pacelties, ja esi aizķēris zemākos slāņus.

Ja gara noskaņa atļauj, daudz labāk pēdējo nervu izstarojuma uzzibsnījumu izmantot lidojumam, tādējādi apakšējie slāņi izretināsies. Svarīgi iznīcināt zemāko slāņu atmosfēru, tad tā nespiedīs uz zemi. Sadarbība no augšas un no apakšas visdrīzāk dos rezultātu.

Ir pareizi novērojumi par pāreju bezapziņas stāvoklī. Tur viegli palīdzēt: ja vēlēšanās pēc augsta lidojuma būs iedibināta savlaicīgi, tad nervu izstarojums iedarbosies gandrīz automātiski.

Ļoti labi der lūgšanas par dvēseles klejojumiem, tikai viens tajās nav pareizs – tās atkal un atkal piesauc nomierināšanos, kamēr pareizāk būtu neatlaidīgi atkārtot: steidzies!

To nepieciešams izlasīt un atcerēties ikvienam – tā viņš palīdzēs ne vien pats sev, bet arī pasaules plānam.” (Morijas Dārza lapas II (Apskaidrība), 2. daļa, VIII, 16.)

Kādā citā Dzīvās Ētikas Mācības grāmatā Skolotājs saka:

“Indiešiem plaši izplatīts ir ticējums, ka turpmākais stāvoklis kā pirms dzimšanas, tā arī pati piedzimšana atkarīga no cilvēka pēdējās pirmsnāves vēlēšanās. Taču šī pēdējā vēlēšanās ir pilnīgi atkarīga no tēliem, kādos cilvēks savas pagājušās dzīves laikā ietērpis savas vēlmes, kaislības un citas sajūtas. Šī paša cēloņa dēļ, lai mūsu pēdējā vēlēšanās nebūtu turpmākajam progresam nelabvēlīga, mums jāievēro un jākontrolē sava rīcība un vēlmes visā mūsu zemes dzīves laikā.”

“Citādi nedrīkst būt. Spēku izsīkšanas un dažādu nejaušību dēļ mirstošo cilvēku pieredze un atdzīvināto cilvēku pieredze gandrīz visos gadījumos ir apstiprinājusi mūsu doktrīnu. Tamlīdzīgas domas ir nepatvaļīgas, un mēs spējam tās kontrolēt ne sliktāk, kā acs tīklene sajust krāsas, kas to visvairāk ietekmē. Pēdējā mirklī atmiņā atainojas visa mūsu dzīve. No aizmirstības nostūriem iznirst aina pēc ainas, notikums pēc notikuma. Mirstošās smadzenes ar ārkārtīgi spēcīgu impulsu iedarbojas uz atmiņu, un tā precīzi ataino katru iespaidu, kas tai uzticēts visā smadzeņu darbības laikā. Visstiprākie iespaidi un domas ir visspilgtākās un pārdzīvo visu pārējo – izzūdošo, lai no jauna parādītos Devakanā. Neviens cilvēks nemirst vājprātīgs vai bezapziņas stāvoklī, kā to apgalvo daži fiziologi. Pat ārprātīgais vai delīrija lēkmē ierautais nāves stundā īsu mirkli būs pie pilnīgi skaidras apziņas, kaut arī nespēs to pateikt klātesošiem. Bieži vien cilvēks šķiet miris, taču starp pēdējo pulsa sitienu, pēdējo sirds pukstu un mirkli, kad pēdējā dzīvnieciskā siltuma dzirkstele pamet ķermeni, smadzenes domā un Ego šajās īsajās sekundēs no jauna pārdzīvo visu savu dzīvi. Runājiet čukstus, kad stāvat pie mirēja gultas, un apzinieties, ka atrodaties svinīgā Nāves klātbūtnē. Sevišķi jums jāsaglabā mierīgums tūlīt pēc tam, kad Nāve uzlikusi savu prasīgo roku uz aizejošā cilvēka ķermeņa.

Runājiet čukstus, es saku, lai netraucētu domas mierīgo plūdumu, neaizšķēršļotu pagātnes rosīgo darbu, kas met savu atspulgu uz nākotnes veidolu.” (Austrumu Kauss.)

Turpinājums: ATKALIEMIESOŠANĀS LIKUMS. 12. daļa


Aleksandra Klizovska grāmatu “Jaunā Laikmeta pasaules izpratnes pamati” un citas apgādā “Vieda” izdotās grāmatas ir iespējams iegādāties grāmatnīcās visā Latvijā, kā arī apgāda “Vieda” interneta veikalā: www.vieda.lv


« Atpakaļ